hi,bonjour,koniciiwa,ni hauw, - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Groenestein - WaarBenJij.nu hi,bonjour,koniciiwa,ni hauw, - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Groenestein - WaarBenJij.nu

hi,bonjour,koniciiwa,ni hauw,

Door: kimgroenestein

Blijf op de hoogte en volg Kim

28 Januari 2011 | Australië, Sydney

Dag lieve mensen,
Het werd maar weer eens tijd om wat te typen omdat ik jullie redelijk verwaarloosd heb. Daardoor heb ik wel ongelofelijk veel te vertellen en gedaan.
Ik heb jullie achtergelaten bij mijn aankomst in Adelaide. Het originele plan was om werk te zoeken en wat geld te verdienen.
Helaas is dit niet gelukt(overigens kan dit ook komen door het feit dat ik er maar een ochtend aan besteed heb, en dat was enkel vragen bij de receptie of er baantjes waren.) Adelaide kenmerkte voor mij 2 weken van relaxen, drinken genieten van de zon en heel veel bijzondere mensen en nieuwe culturen leren kennen. Enfin,
ik dwaal af van de chronologische volgorde van het verhaal.
Na aankomst checkte ik in voor 2 gratis nachten bij Shakespeare. De 2 Zwitserse meiden die ik had leren kennen bij de tour van Melbourne naar Adelaide vergezelde me voor 4 dagen. Dit hield in dat we samen oud en nieuwe gevierd hebben.
Dit was ongelofelijk leuk omdat het op het strand was in een kort topje. Hoe vaak kan je dat in Nederland doen zonder te bevriezen? Uiteraard hebben we wat wijn gedronken en om klokslag 12 (Aussie tijd) popte we de champagne open. Dit was overigens geen echt champagne omdat het niet uit een bepaalde wijnstreek in Frankrijk komt.
dit leerde ik later op een wijn tour) Na een onwijs gezellige tijd gehad te hebben met de meiden was het tijd om afscheid te nemen. Maar nadat ik afscheid genomen had met hen kwam ik 3 minuten later al weer een jongen tegen uit Engeland, genaamd Richard.
Mijn volgende drie dagen werden besteed met hem en zo leerde ik ook Kevin, Tj, en Jenny kennen(VS/Belize/UK). Door hun leerde ik het nachtleven van Adelaide te waarderen. Ze brachten me naar een club waar bands live speelde en champagne en bier $2 was.
Kortom een walhalla voor vele. Een week was hier snel voorbij en de nachten met drank en pannenkoekjes in de ochtend waren voor mij al snel niet het idee van “reizen” meer. Ik ontmoete daarna 2 Duitsers, 2 Ieren, een Franse jongen, een Aussie en een Taiwanees meisje. De Franse jongen bracht nog 3 Frans sprekende mensen in de groep en daarmee was de groep compleet.
Zoals vele thuis weten, babbel ik vrijwel tegen iedereen.
En de Aussie, James noemde mij dan ook de lijm die ons allemaal bij elkaar gebabbeld heeft. Samen zijn we wezen stappen(ik alcohol vrij, echt waar) in het park rond gehangen, en een prachtige zonsondergang gezien bij de rivier. Verder heb ik met Adrien (Frans) en Lensie (Taiwanees) die week veel dingen gedaan.
Zo zijn we naar een chocolade fabriek Haighs gegaan om een chocolade tour te doen(gratis.) En natuurlijk kregen we hier ook chocolade om te proeven(gratis).
We hebben fietsen gehuurd(gratis). En een mooie route bracht ons langs de rivier van Adelaide naar Hamley beach. Na 1,5 uur fietsen kwamen we aan bij het strand. Helaas begon het te regenen toen we aankwamen, maar een koffie tent was algauw gespot en hier hebben we de rest van de dag vertoefd.
Ik heb dan ook Franse en Taiwanese taal les gevolgd(gratis). Verder hebben we gebarbecued met de hele groep in het park. Een nep Duits stadje bezocht genaamd Handorf en naar het museum geweest dat (gratis) was. Ik kan eerlijk zeggen, Adelaide was een onwijs plezierige tijd voor mij. Na 2 en een halve week werd het tijd om weer wat te gaan doen.
Die vrijdag stond er een wijn tour gepland door de bekendste wijnstreek van Australië Barossa wine valey. Een afwisselende omgeving die in plaats van bomen en platte stukken nu wijnranken en bergen liet zien.
Wel was ik een beetje moe omdat er op eens ’s avonds 2 oude vrienden in Adelaide bleken te zijn, Max en Pieter. En een avondje stappen konden we niet voorbij laten gaan. De dag na de wijn tour was Kangaroo island aan de beurt. Een prachtig eiland dat 2 keer zo groot is als België. Met super veel… je raad het al Kangaroo’s. Op K.I. ben ik gaan sandboarden en we hebben tussen zeehonden doorgelopen. Een hike in een prachtige omgeving, leguanen, een dodelijke slang, pinguïns, papagaaien, dolfijnen, opossums, spinnen en vele vogels hebben we in het wild gezien. Drie gekke Canadese een Koreaan en een japanner maakten mijn trip helemaal compleet.
Na talen cursussen in het Koreaans en Japans was het erg jammer dat we na 2 volle dagen afscheid moesten nemen van een gezellige en grappige groep. Na een dag weer terug te zijn in Shaky’s (liefkozende naam voor mijn hostel). Was het tijd om nog meer afscheid te nemen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit toch wel het moeilijkste van het reizen vind. Al hoewel het elke dag in en uitpakken van mijn tas ook allang zijn charme verloren heeft.
Ik dwaal weer af en ik kom nu dan ook bij het laatste gedeelte van me verhaal( desalniettemin zal het waarschijnlijk niet kort zijn). ’s Ochtends vroeg werden we opgehaald door onze tour guide, Grant. Hij zou die 7 dagen 3000 km rijden. Onze eerste dag bracht ons door de Flinders rangers waar we weer een hike hadden( jaja.. misschien kom ik wel met een afgetraind lijf terug, als Cole’s, de lokale supermarkt niet telkens 3 zakken chips in de aanbieding doet).
Anyway hier bezochten we een grot waar de Aboriginals hun kunstwerken op een grot hadden achter gelaten. Na nog een paar stops in the middle of now where, waar overigens wel bomen te zien waren kwamen we rond een uur of 8 aan bij een mooi hostel begroeid met wilde bloemen. Rond een uur of twaalf lagen we in bed met de ogen toe. De volgende ochtend kon je optioneel mountainbikes huren, en als een echte fietsenmakers dochter kon in dit niet voorbij laten gaan.
Ik was wel erg blij met het stemmetje van me vader in me achterhoofd, “als je naar beneden gaat blijf dan achter je zadel zitten”. Met 3 anderen fietste we door een landschap zonder mens of dier. Ik als echte Nederlander scheurde algauw over grote keien en waterbeekjes terwijl de andere meer een plezier tochtje voor ogen hadden. Maar geen punt, wanneer ik op hen wachtte, kon ik gelijk wat mooie foto’s maken. Ik heb zelfs me handen nog vuil gemaakt om me ketting die van me fiets afviel er weer op te leggen(daar kan je mooi trots op zijn vader!). De hobbelige dirt road bracht ons die dag naar een zout vlakte wat ongelofelijk bizar was om te zien.
Ook reden we naar een echte oasis en ’ s avonds laat kwamen we pas aan in William Creek. Dit kleine dorpje bestond uit 3 huizen en natuurlijk 1 bar(want Aussies en geen alcohol gaat niet samen.). In William Creek hadden we onze eerste nacht in een swag. Dit is eigenlijk een slaapzak met een matje er in. De muggen slangen en spinnen hadden hier dus de vrije loop. Maar het positieve was de grootse sterrenhemel met de vollemaan. De volgende ochtend ging ik in een sport vliegtuigje vliegen over de outback. Ik zag de zoutvlaktes en Lake Air die normaal gevuld is met niks, maar op dit moment water en wild live heeft. Dit komt 1 keer in de 500 jaar voor dus voor mij zeker een must do!
Dag drie reden we naar Cooper Pedy hier zijn alle opaal mijnen gevestigd. Mensen leven hier zowaar in de bergen, en ik ook voor 1 nacht. We hebben een opaal museum bezocht en zelf hebben we een opvang centrum voor baby kangaroo’s bekeken. Daar heb ik de schattigste baby kangaroo vasthouden!
Dag vier en vijf stonden in het teken van Uluru(ook wel Ayers rock) deze immens grote rock rees ver boven ons uit omdat we de hele dag gereden hadden zagen we het alleen ’s avonds bij zonsondergang. De rock gloeide even op voor dat hij onderging en dat maakte het geheel magisch. De volgende dag ben ik er om heen gelopen. De mogelijkheid was er om op Uluru te klimmen maar de Aboriginal vinden dat niet prettig. Omdat ik het zelf onterend vind voor de Aboriginal, en omdat ik andermans cultuur wil respecteren ben ik niet op de rock geklommen. Maar hier zijn de meningen over verdeeld, en sommige uit mijn groep hebben dit wel gedaan. Dag 6 en 7 hebben we Kata Tjuta beklommen en Kings Canyon. Dit was ongelofelijk zwaar omdat de zon heel hard schijnt en de vliegen zijn onverdraagbaar.
Maar het is zeker meer dan de moeite waard. Aangekomen in Alice springs heb ik Australia day in me hostel gevierd met bier, een zwembad en bbq. Ook werden er allerlei spelletjes georganiseerd. Daarmee heb ik een fles champagne en een boek over de outback gewonnen. Kortom me reis door de outback is er een die ontzettend mooi en warm was.

Op dit moment zit ik met me ouders in Sydney, samen hebben we vandaag Sydney bekeken en morgen maken we ons klaar om met de camper naar de blue mountens te gaan. Jullie zullen wel meer dan lees moe zijn, daarom hoop ik(beloven kan ik het namelijk niet) dat ik de volgende keer sneller schrijf.

Groetjes en heel veel liefs,

van mij en me ouders!!!!

  • 28 Januari 2011 - 16:02

    Desireé:

    Hee liefiee!
    Eindelijk weer een verhaaltje, ik hoopte al dat je noiet ondergespoeld was door al die verhalen!
    Wat klinkt het leuk, een feestje hier en een feestje daar! En lekker weer, hier is het steen koud!
    Wat leuk dat je ouders er zijn, doe ze maar de groetjes. Mis je me al een beetje ik jou wel hoor.
    Maarre het woord spin wil ik niet in je verhaal meer lezen, zijn zeker van die mega!
    Nou de volgende keer wat sneller schrijven!

    Kusjes

  • 29 Januari 2011 - 18:40

    Roland:


    Wat een heerlijk land daar !!
    Een chocolade tour en dan ook nog (gratis) proeven.
    En dan die lokale supermarkt die telkens 3 zakken chips in de aanbieding doet !! Lays paprika ??
    Was ik maar mee gegaan :-)

    Gr Roland (nog steeds koud hier aan mijn kale baf)

  • 29 Januari 2011 - 21:32

    Eline:

    Mmmmm 30 graden lees ik op je pagina. Hier is het weer aan het vriezen. Brrrrr. Leuk te lezen dat je zoveel mensen tegenkomt om samen wat mee te doen.
    Veel plezier met je ouders samen!
    En ik kijk weer uit naar je volgende verhaaltje!

  • 30 Januari 2011 - 17:16

    Eveline:

    He Kim,

    Leuk dat je weer nieuwe foto's hebt geplaatst! Zo te lezen heb je nog geen heimwee.... Veel plezier verder en de groeten aan je ouders.

    Groetjes,
    Eveline

  • 31 Januari 2011 - 11:25

    Henk:

    Hoi Kim! Wat een geweldige verhalen. Je schrijft het erg leuk op, en dat zevenmijlslaarzen tempo is schitterend. Wat een reis, zeg. Onderhand houden je paardrij vrienden de paarden hier tevreden. Marianne en ik hebben F3 gereden (nooit te oud om ...), waarbij Marianne uiteraard de eerste prijs won (en ik de 2e). Laat snel wat van je horen! Liefs van Henk.

  • 01 Februari 2011 - 18:30

    Wim:

    Hoi Kim,

    Hebben genoten van je verslagen tot nu toe, zo te lezen geniet je met volle teugen. Dit is iets wat niemand je ooit meer afpakt. Neem het er van en nog heel veel plezier, je zal nog veel leuke dingen gaan beleven. We zijn best een beetje jaloers op je, en India: tja als je toch bezig bent kun je net zo goed meteen doorgaan haha en dat alleen door een bezoek aan een goed indiaas restaurant!

    groeten van Wim en Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Welkom op mijn site, leuk dat je even een kijkje komt nemen. Of je nou een eenmalige bezoeker bent of mijn reis volgt ik vind het altijd leuk als je een berichtje achter laat! Liefs!

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 2259
Totaal aantal bezoekers 26446

Voorgaande reizen:

01 December 2010 - 11 Juli 2011

Mijn eerste reis

28 Maart 2017 - 30 November -0001

Zuid-Amerika

Landen bezocht: