ik wil nog niet naar huis nog langer niet........ - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Kim Groenestein - WaarBenJij.nu ik wil nog niet naar huis nog langer niet........ - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Kim Groenestein - WaarBenJij.nu

ik wil nog niet naar huis nog langer niet........

Door: kimgroenestein

Blijf op de hoogte en volg Kim

28 Mei 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo lieve trouwe lezers,

Het werd maar weer eens tijd om jullie op de hoogte te stellen van de gang van zaken. Zoals ik in mijn vorige blog geschreven had ben ik eerder naar Azië gegaan zodat ik geld kon besparen.
Nu is het zo dat er ook geld rolt in Azië. Wel eens waar minder dan Australië, maar desalniettemin begin ik nu bodem te raken.
Daarom heb ik besloten om een maand eerder terug te komen. 11 juli om 14:10 heb ik het genoegen om weer Nederlandse grond te mogen bewandelen.
Toen ik voor het laatst een blog gepost had vertelde ik jullie dat ik naar Gili en lombok zou gaan. Lombok betekend in Indonesisch paradijs. En de naam doet het eiland zeker niet te kort. Kleine paardjes trekken wagentjes.
De mensen zijn minder aan toeristen gewend en groepen school kindjes behandelen je als een beroemde ster. Helaas hadden we niet meer zoveel tijd over om hier lang te blijven. Met een scooter zijn we het noorden eiland rond gereden. Naar een vulkaan. Daar aangekomen, werden we in de bergen vriendelijk ontvangen door nood weer.
Dat maakt het scooter ritje meteen veel minder leuk. Het wegdek is niet meer te zien waardoor kuilen een valstrik in het water worden, Gelukkig kwam ik koud, heelhuids terug bij het hotel. Een koude douche kon de pret niet drukken, want na een warme maaltijd en droge kleren was ik weer helemaal blij. Na Lombok was Gili Trawangan aan de beurt. Allereerst voor degene die van plan zijn hier te gaan reizen verwacht niet dat er veel duidelijkheid is.
Alles word op goed geluk en vertrouwen in de mensheid gedaan. Gili is het soort eiland waar je alleen maar mooi weer hebt, witte stranden en een helder blauwe zee, Snorkelen is daar niet ongewoon en met een biertje in je hand de zonsondergang kijken is het relax vakantie compleet.
En dit is dan ook precies wat ik daar gedaan heb. Na een paar dagen verliet ik dit prachtige land, en nam afscheid van mijn Franse vriend, Jeremy. Volgende plek op de agenda, Singapore!
Een grote metropool stad. Vele zeggen dat deze stad schoon onwijs schoon is, en net als de vele andere kan ook ik dit beamen.. Een Zweedse student die in Singapore woont heeft mij en twee andere jongens in een 5 sterren hotel laten zwemmen. Big deal….!
Ja zeker want dit hotel was gebouwd op een van de drie hoogste torens van Singapore, in de vorm van een schip. Het zwembad was buiten met uitkijk over heel Singapore. Duizenden lichtjes glinsteren je tegemoet terwijl jij lekker in het water ligt te dobberen. Na 5 dagen Singapore was het tijd voor een nieuw land, Maleisië.
Op dit moment besteed ik hier nu mijn laatste dagen.
Jeremy is mij vanuit Indonesië achterna gereisd. Samen hebben we Melaka, Kuala Lumpur, Cameron Higlands, Ipoh een jungle trekking, thee plantages en de grootste bloem ter wereld gezien Een uur geleden. zijn we vertrokken uit Penang. Een klein eilandje in het noorden van Maleisië,we zijn hier 3 dagen geweest. de bruisende stad Georgetown was vol met backpackers en Chinezen.
Een plek waar we best nog langer hadden kunnen blijven. Maar Jeremy heeft een vlucht te halen naar Canada en ik wil over een paar dagen naar Thailand gaan.
Op dit moment zitten we in de boot naar Langkawi een ander eiland in Maleisië, waar we waarschijnlijk een beetje zullen relaxen. Op de planning staat Thailand en Cambodja. Maar hierover plaats ik tussentijd nog wel een berichtje. Voor nu zeg ik gedag.

En hopelijk kunnen jullie al een beetje van het zomer weer in Ned. Genieten.

Heel veel liefs!

  • 28 Mei 2011 - 09:37

    Stefan:

    Mooie verhaal:)
    Wat de kleine dingen toch al niet doen hè:)

  • 28 Mei 2011 - 11:41

    Alex:

    Jeej,,
    Je komt eerder thuis! <3 Ik mis je!
    Toch heerlijk om je avonturen te lezen lieve vriendin!

    Liefs, xxx Ali

  • 28 Mei 2011 - 12:34

    Desireé:

    Fijn weer wat van je te horen, en heerlijk om te lezen wat je meemaakt en dat je het zo naar je zin hebt!

    Ik ben blij dat je eerder naar huis komt, jij waarschijnlijk iets minder. 1 voordeel hiervan, je kunt op mijn verjaardag zijn :) eeh 8 augustus toch?

    Dikke kus D

  • 28 Mei 2011 - 13:11

    Roland:

    Ik zeg hallo

    Tjee nicht wat heb jij toch al veel gezien en mee gemaakt,ik sta/zit te popelen om je foto's te bekijken.
    Maar dan moet ik nadat jij thuis gekomen bent,de 11e,nog 2 weken wachten want wij zijn dan net op vakantie.
    ben ook wel benieuwd wat je zelf het mooiste vond wat je gezien hebt !?
    Maar dat is denk ik wel heeeel moeilijk om te zeggen na zo'n reis.
    We horen het wel als je weer terug bent in ons kikkerlandje.

    Hier alles zijn gangetje.
    Er is nu Highlands festival op het feest terrein in schothorst,en ik kan gratis mee genieten want de wind staat onze kant op.

    Mzlllll Lies & Ro

  • 28 Mei 2011 - 16:21

    Joost&Tolinda.:

    Dat je nog niet naar huis wilt verbaast ons zeer! Geintje. Maar weet je zo leuk is aan thuis komen? Dat je daarna ook weer op reis kunt gaan. Nieuwe avonturen opzoeken. En weer een nieuwe MacD. Kortom, wees blij dat je weer naar huis gaat. Wij zijn er wel blij om, maar net als Roland zijn wij net op vakantie. Zien je daarna. Enne nog even genieten he. Het is nog niet voorbij. Joost&Tolinda.

  • 29 Mei 2011 - 15:06

    Cen:

    wat ben jij vies bruin op de foto,s zeg ;)

  • 12 Juni 2011 - 12:37

    Anna:

    Hey meis,

    Wat een prachtig land lijkt Maleisië me! Weer totaal anders dan Australië.
    De foto's zijn prachtig!

    Ik wilde je ook even laten weten dat ik geslaagd ben! :)

    Ik zal op je wachten! Genieten!

    Xxx Anna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Welkom op mijn site, leuk dat je even een kijkje komt nemen. Of je nou een eenmalige bezoeker bent of mijn reis volgt ik vind het altijd leuk als je een berichtje achter laat! Liefs!

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 26439

Voorgaande reizen:

01 December 2010 - 11 Juli 2011

Mijn eerste reis

28 Maart 2017 - 30 November -0001

Zuid-Amerika

Landen bezocht: