plannen zijn gewijzigd - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Kim Groenestein - WaarBenJij.nu plannen zijn gewijzigd - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Kim Groenestein - WaarBenJij.nu

plannen zijn gewijzigd

Door: kimgroenestein

Blijf op de hoogte en volg Kim

30 December 2010 | Australië, Adelaide

Dag lieve mensen,

Het werd maar weer eens tijd om te vertellen wat ik van plan ben te doen en wat ik gedaan heb in de tussentijd. Na Batemansbay zijn we met ze 4e doorgereisd naar Lakes Entrance.
Hier hebben we een hele gave wijn tour gedaan.
En we hebben er mountainbikes gehuurd. Vervolgens zijn we een berg op gefietst. Wat je vooral moet onthouden is links fietsen. Dat wil je nog wel eens vergeten, alleen wanneer jij van een berg af raced en een auto bijna tegen je oprijd vergeet je niet zo snel meer dat je links moet blijven fietsen. Na drie dagen lakes entrance zijn we 's nachs om 3 uur verder gegaan naar Melbourne. Vermoeid maar vastbesloten om wat te gaan doen zijn we naar de dierentuin van Melbourne geweest.Ik kan je een ding vertellen wat ons meteen op viel aan Melbourne, HET WEER!!! Ze noemen Melbourne The city with for seasons in a day. Het ene moment regent het en het volgende moment schijnt de zon zo hard dat je alles weer uit kunt doen. Na de dierentuin besloten we de volgende dag met ze vieren een dagtour te doen naar phillip island.
Dit eiland word ook wel pinguïn island genoemd. we gingen 's ochtends om 10 uur weg nadat we wat rondjes door de stad hadden gereden om andere mensen op te halen bij hun hostel.
Rond een uurtje of 12 stopte we bij een moeras slootje waar we een klef broodje met kaas kregen.
Maar als backpacker vind je dit een luxe artikel aangezien we alleen maar broodjes pindakaas eten. Daarna reden we verder naar een wildlive park. Nu hadden Manon en ik er reeds een bezocht in Batemansbay en de dierentuin een dag er voor, maar in dit park mocht je de kangaroo's voeren.
Ik heb al een slang vast gehouden en een wombat opschoot gehad maar de roo's(De naam die ozzie's geven aan kangaroo's) hadden we nog niet geaaid en deze konden we voor een dollar in het wildlive park voeren.
Nadat we gedag gezegd hadden tegen de roe's vertrokken we naar het strand. Het water was enorm blauw en het zand heel wit.
Kortom een droom eiland onder waar je het liefste een hutje neer zet met een goed glas wijn en een vuurtje waar je marshmallows in kunt roosteren. Er stond een harde wind waardoor het vrij koud was.
Maar twee Nederlandse jongens en de buschauffeur waren niet bang voor een beetje water toen ze uit het water kwamen werd ook ik bevangen door de wilde stroming van de zee.
Het was redelijk koud maar heel bijzonder door de harde stroming, als je wilde zwemmen werd je door de golven alle kanten op gesleurd waardoor je min of meer gedwongen was te blijven staan. (Ja mam en pap ik bleef braaf tussen de veiligheids vlaggetjes, dus geen zorgen) Na de verfrissende duik was het tijd om door te gaan en wat zeehonden te spotten helaas waren ze te ver weg om een goed zicht te krijgen op de dingese(zoals mijn schoonzusje ze noemt).
maar ik heb een goede hoop om ze te zien op kangaroo island.
nadat we een pizza naar binnen geschoven hadden was het tijd om de leukste, schatigste pinguin te zien.
De pinguïns die wij zagen zijn de kleinste van hun soort, en zoals Desiree weet was het altijd al mijn droom baan om pinguïn verzorger te worden. De zon ging onder en prompt kwamen ze allemaal het strand opgewageld, snel rende ze naar hun holletjes terwijl ze probeerde de grote vogels te ontwijken. later liepen we over een brug terug en daar zag je in het gras alle pinguins lopen en zitten.
Als je je hand uit zou steken kon je ze bijna aaien. Helaas was het verboden om foto's te maken omdat, dat de pinguïns bang maakt waardoor ze niet meer terug komen naar dat plekje en de baby pinguïns voor dood achter laten. Natuurlijk zijn er altijd van die mensen die daar niet naar luisteren en gewoon foto's maken. Gelukkig werd er gelijk iets over gezegd door een vrouw die er het zelfde over dacht al ik. Toen we rond een uur of half 1 thuis kwamen zijn we nog met ze vieren gaan stappen. Dit resulteerde natuurlijk in de hele zondag slapen en niet veel doen. Maandag was het tijd om afscheid te nemen van de jongens.
Integenstelling tot mijn vorige blog bleven zij toch nog in Australië om hun eigen ding te doen. 's middags hebben Manon en ik dingen voor de rest van de reis geboekt en gepland. De laatste 2 dagen hebben we uiteraard besteed aan het bezichtigen van Melbourne.
Daarna kwam het afscheid van Manon. tijd om onze eigen weg te gaan en alleen nieuwe mensen te ontmoeten. Ik had besloten die donderdag naar familie van vrienden te gaan om daar kerst te vieren. Ik kwam bij Gerdie en Chris Gerritsen terecht, de liefste open en gastvrije mensen ooit.
Het was net of ik een opa en oma er bij had. De kinderen van hen waren even gastvrij als hun ouders, dit heeft mij een hele mooie aussie kerst bezorgd. Ik heb dan ook veel nieuwe dingen geproeft waaronder cranberry op me vlees, crackel,veggimite, eggnock en heel veel andere dingen.christmasday heb ik gevierd bij de oudste dochter. Na een goed ontvangst hadden we 2 gangen. Toen iedereen zo vol zat dat ze enkel nog gerold konden worden, was het tijd oom cadeau's uit tepakken.
Ook was er een cadeau voor mij gekocht chocolade, Christmas pudding en honey koekjes.
Boxingday was met de hele familie. Weer veel eten en ook waren er weer cadeaus voor mij.
Een puzzel kalender een pyjama en chocolade. Zelfs deze ijskoningin raakte hier een beetje ontroerd van. Daarna deden we nog een ruil spelletje waardoor ik eindigde met tupe-ware, slippers een mok en een bad eentje om me mee te wassen. Dat komt er dus eigenlijk op neer dat mijn backpack 2 kg zwaarder is geworden.
Toen ik maandag weg ging kon ik natuurlijk geen gedag zeggen zonder een cadeau voor Gerdie en Chris te kopen. Ik had met Petra (de oudste dochter) besproken dat ik zou zeggen dat ik vroeg weer in de stad moest zijn.
Nadat Chris me had afgezet bij het station kwam zij me ophalen om een cadeau te kopen.
Natuurlijk waren ze heel erg verbaasd dat ik weer voor de deur stond, waarop ik antwoorden dat ik al zo aan de Aussie's gewend ben dat ik mezelf al zie als boemerang. Om 3 uur kwam ik weer aan in Melbourne.
Na het inchecken zat er een Belgisch meisje op me kamer, Veerle. Samen met haar ben ik Melbourne ingegaan.
' s avonds hebben we indiaans eten gegeten omdat Veerle net 6 weken India achter de rug had. Dit eten was zo lekker dat ik misschien tegen me Vader en Moeder zeg dat ik een jaartje later aan me school begin zodat ik naar India kan gaan omdat het reizen me wel bevalt. Dus bij deze ma en pa;)
Zoals ik al verteld heb zijn mijn eerdere plannen gewijzigd, ik zit op dit moment in de bus richting Adelaide. Ik heb de 12 apostels al gezien een hele mooi boswandeling gemaakt.
Ze hebben daar de op 2 na grootste bomen, de sequoia's(of hoe je dat ook schrijven mag) uit Amerika zijn de grootste bomen.
Je kunt je voorstellen dat dit vrij indrukwekkend was. We hebben heel wat mooie natuur stukken gezien en veel buiten gepicknickt.
Maar vandaag hebben we toch echt wel iets heel gaaf's gedaan, we zijn naar de Champions geweest en daar hebben we een berg beklommen. Eigenlijk waren het meer een hele hoop stenen en veel stijlen punten. Ik ben dan ook heel erg dankbaar voor me wandelschoenen ik denk dat ik anders niet genoeg grip zou hebben om op de berg te komen.
Mijn komende plannen zijn om 2 weken in Adelaide te blijven en werk te zoeken. (misschien ook niet want het word morgen 43 graden en vandaag is het rond de 38 graden). Dan staat er een 2 daagse trip gepland naar Kangaroo island en een dag Barossa wine valley. En de 18e vertrek ik naar Alice Springs om Eyers rock te zien Kings Canyon, warm water bronnen en veel meer moois.
Het word alleen wel warm want ik ga de woestijn in, in de zomer dus duim allemaal voor me dat ik niet een gerimpeld tomaatje word.
Ik denk dat jullie ondertussen lees moe zijn, daarom word het tijd te stoppen. Verder hoop ik dat iedereen een fijne kers heeft gehad en alvast een hele goede jaarwisseling!!!!!!

Dan nog even gauw de vragen:
Alex een blowhole is een natuurlijke krater waar (als de wind goed staat) heel wat water uit gespoten word. (ik hoop dat het goed omschreven is)
Voor iedereen mocht er ooit een Leo komen laat ik het iedereen zsm weten. Maar voorals nog is daar geen sprake van (wees maar gerust)

En Roland, ik zal kijken wat ik voor je kan doen betreffende de didgeridoo. En ze hebben hier gewoon lays ribbeltjes chips en doritos en al die andere soorten.
maar die heb ik niet echt meer gegeten de laatste tijd. waarschijnlijk morgen met de jaarwisseling.

Ps: ik zit nu in Adelaide dat houd in dat ik een half uur later ben dan Sydney. En wilde koala's Roo's en Walibi's zijn al gespot. En ik heb al Roo gegeten wat super lekker is!!!! Het is net een soort biefstuk.

This it really!!!

Heel veel liefs uit het warme Australië.

  • 30 December 2010 - 10:16

    Eveline:

    He Kim,

    Ontzettend leuk om te lezen allemaal!!! Blijven schrijven hoor. Groetjes uit een koud Hoogland.

  • 30 December 2010 - 10:50

    Gieneke :

    Hey Kim,

    Wat heb je al weer veel gedaan en gezien! Echt heel gaaf klinkt het allemaal.
    Hele fijne jaarwisseling en houdt ons op de hoogte van al je leuke en mooie reisverhalen.

    Groetjes Gieneke

  • 30 December 2010 - 11:23

    Manon:

    Leuk verhaal Kimmie! Veel plezier in de woestijn. XXX

  • 30 December 2010 - 16:27

    Alex:

    Lieve Kim,
    Hopelijk heb je fijne feestdagen achter de rug (niet op Christmas Island? ;)) Daar is laatst een boot met asielzoekers vergaan... :P Maargoed
    Een mooi nieuwjaar Wijffie, Ik blijf ook volgend jaar met plezier je blog lezen. Maar ik mis je wel hoor... :(

    Liefs. Alex

  • 01 Januari 2011 - 19:46

    Desireé:

    Yeaaah pinguins hoe leuk! Ik weet het die droombaan, misschien komt het er ooit nog van ;)
    Leuk verhaaltje weer zo te lezen heb je leuke dagen gehad!
    Ook een leuke oud&nieuw gehad?

    Liefs!

  • 06 Januari 2011 - 09:14

    Eline:

    Gelukkig Nieuwjaar!

  • 06 Januari 2011 - 22:00

    Mark:

    En, hoe was je nieuwjaar?

  • 22 Januari 2011 - 02:24

    Natasja:

    Halloooooo,

    Heb je hier ook al gevonden haha ga je stalken ;)
    Ben benieuwd hoe de rest van de tour was en de foto's van Uluru!!!!

    Ik ben weer beland in Adelaide en bloedheet hier, dus ga naar het strand met Stephanie.
    Veel plezier nog en ik ga je volgen :)

    Xxx

  • 26 Augustus 2012 - 14:14

    Bianca:

    ik ben op zoek naar chris en gerdie ik hoop dat je mijn wat kan vertellen over hun klopt het dat die mensen nederlands zijn want die man is namelijk een oud klasgenoot ofvriend van me pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Welkom op mijn site, leuk dat je even een kijkje komt nemen. Of je nou een eenmalige bezoeker bent of mijn reis volgt ik vind het altijd leuk als je een berichtje achter laat! Liefs!

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 26435

Voorgaande reizen:

01 December 2010 - 11 Juli 2011

Mijn eerste reis

28 Maart 2017 - 30 November -0001

Zuid-Amerika

Landen bezocht: