half way!! - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Kim Groenestein - WaarBenJij.nu half way!! - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Kim Groenestein - WaarBenJij.nu

half way!!

Door: kimgroenestein

Blijf op de hoogte en volg Kim

05 April 2011 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Kioara!

Helaas is het avontuur in Nieuw Zeeland nu voor mij afgelopen. Vorige keer vertelde ik dat ik een greenstone ketting ging maken.
Dit is een hele mooi vishaak geworden de vishaak staat voor geluk over zee. De Maori mensen geloven dat als je de ketting draagt een stukje van je ziel er in gaat zitten en dat je deze dus na een aantal jaar aan een bijzonder iemand moet geven.
Nou bereikte mij het bericht dat 2 dagen nadat ik Barrytown verliet de man waar wij de ketting maakte overleed door een moter ongeluk.
Wat geeft dat ketting maken nou een extra dimensie. Daarna zijn we doorgegaan naar Frans Jozef, de gletsjer.
Hier heb ik een dagwandeling gemaakt over het ijs. En jeetje wat een sprookjesland was dit weer. Eerst gingen we door een bos, daarna was het even klimmen om vervolgens op het ijs terecht te komen.
De grampons(nee ik vergis me niet, en ja ik weet dat het rijmt op tampons)bindt je onder je schoenen. Gelukkig waren mijn eigen wandelschoenen goed genoeg want heel wat mensen hadden blaren opgelopen met de gehuurde schoenen. Voor de gene die niet weten wat grampons zijn.
Dit zijn een soort ijzeren spikes die je onder je schoenen bind zodat je grip in het ijs hebt. Vanaf een hoogte zie je alleen maar wit rollend ijs en onder zijn verborgen grotten en kloven. Een unieke en hele bijzondere ervaring. Verder hebben we Queenstown bezocht, dit is een ski stad en dat valt ook aan alles af te zien.
Alle backpackers komen hier om even goed te stappen en om een Furgburger te eten. Dit is de lekkerste hamburger die ik ooit in me leven gegeten heb. Sommige mensen komen alleen voor de burgen naar Queenstown. Natuurlijk heb ik ook het prachtige Milfordsound gezien en daarna ben ik naar steward island gegaan. Hier had ik de grootste kans om de kiwi vogel te zien.
Elke avond ben ik dan ook dapper met me zaklamp opzoek gegaan naar deze beroemde kleine vogel. Helaas is dit niet gelukt, mijn buschauffeur verwoorde dit heel mooi.” Je hebt een grotere kans dat je een pijpbeurt van de koningin van Engeland krijgt dan dat je ene kiwi vogel ziet”.
(Een beetje grof in de mond maar waar)Helaas zat het weer ook niet mee want ik wou eigenlijk een 3 daagse trek doen van hut naar hut. Maar door hevige regen kon je dit alleen doen als je door modder tot aan je middel heen wilde waden.
Niet geheel mijn idee van plezier dus dat heb ik maar laten gaan. Wel heb ik de eerste dag toen het nog goed weer was een scooter gehuurd. En de laatste dag heb ik als nog een dagwandeling gemaakt.
In Milfordsound ben ik bevriend geworden met een Amirikaanse fotograaf Micah. Hij reisde ongeveer een week met mij mee. Micah werkt voor Stray (mijn busbedrijf) en er zijn dan ook heel wat kiekjes van mij genomen. Dus wie weet kom ik wel op de nieuwe folder van Stray(in de gaten houden dus :)). Ik heb ook nog de langste sproeier van de wereld mogen aanschouwen, en de stijlste straat van de wereld gezien. Zo daar kan ik mee thuis komen!
In Rangitata ben ik 3 uur gaan raften tijdens deze tour zijn we ook van 2 rotsen van 5 en 10 meter afgesprongen. Het water was gletsjer water en dat is IJS EN IJS KOUD!!!
Na het raften hadden we een overnachting in een huis in de middle of know where. En deze avond heb ik me hele buik verbrand met een kopje gekookte thee. Er was geen ijs aanwezig dus uiteindelijk heb ik me met een pak melk moeten koelen.
Gelukkig zat er wel een dokter op me bus die me geholpen heeft. Zij constateerde dat het een tweede graats brandwond over me hele buik was. Na 4 aspirines en 4 ibuprofen ben ik als een blok inslaap gevallen. Mijn laatste stop in dit prachtige land was Kaikoura, en omdat het vrij goed ging met me buik besloot ik te gaan zwemmen met wilde dolfijnen. Dit was onwijs gaaf, 200 wilde dolfijnen zwemmen rondjes om je heen. En omdat jij hen moet vermaken om hun aandacht te trekken maken 14 toeristen in de zee iew iew geluiden. Een andere manier om hun aandacht te trekken is rondjes zwemmen om met ze te racen en naar beneden duiken.
Ik denk dat de mensen die gewoon keken meer plezier hadden in het zien van onze gekke caperiolen dan de honderden dolfijnen die kunstjes deden. Op dit moment ben ik naar een vermoeiende dag weer in Australië, Cairns om precies te zijn.
Vandaag ben ik langs elk hotel restaurant en winkeltje gestruind op zoek naar een baan. Helaas is dit moeilijker dan verwacht. Een winkel eigenaar vertelde mij dat de laatste 4 jaar dramatisch is in de toeristische industrie. Dit heeft een groot effect op de hoeveelheid banen voor de toeristische industrie. Ik ga me best doen en de volgende dagen nog heel wat struinen.
Dat word dus duimen!!! Voor de gene die een kaartje willen sturen voor mijn verjaardag dat kan je doen naar:

Globetrotters International
154 - 156 Lake st Cairns
QLD 4870,
Australia

Ik zou zo snel mogelijk posten als ik een baan gevonden heb. Bedankt voor al jullie berichtjes.
Het betekent heel veel voor me dat jullie reageren op mijn berichtjes. Ik heb begrepen dat de lente er aan zit te komen.
Ik zou met alle liefde meer zon naar jullie willen sturen want het is hier best benauwd.

Heel heel veel liefs!!
Kim



  • 05 April 2011 - 16:42

    Gieneke:

    Hey Kim,

    Weer heerlijk om je verslag te lezen!
    Leuke herkenbare verhalen. Heel veel succes met werk zoeken in Cairns, ik hoop dat het gaat lukken.
    Sterkte met je verbrande buik, hoop dat het snel over is.
    EEuhh wanneer ben je jarig?

    Liefs Gieneke

  • 05 April 2011 - 20:55

    Henk:

    Hoi Kim, het is weer een genoegen om je avonturen te lezen. Wat een heerlijke reis. Mij spreekt het zwemmen met dolfijnen erg aan, ik ben ook een groot vogelliefhebber maar met de koningin van Engeland heb ik niet veel. Ik kan weinig indruk maken met mijn avonturen; gister heb ik een uur getypt, en eergisteren ook, en eereergister ook. Maar het paardrijden is nog steeds erg leuk en als je terug komt staat er een goede stal dieren voor je klaar. Geniet van je reis!!

  • 07 April 2011 - 15:21

    Wim:

    Hoi Kim, leuke verslagen die je schrijft. We krijgen zo een goede indruk van wat je allemaal aan het doen bent en meemaakt. Ik heb een vriendin gemailt uit Aus die gaat navragen of je bij iemand in of rondom Cairns kunt werken. Als dat zo is laat ik het wel aan je moeder weten, morgen hebben jullie toch weer contact. Veel plezier en geniet er van!

    gr Wim en Jolanda.

  • 07 April 2011 - 19:57

    Eline:

    Hoi Kim!
    Wat is NZ toch prachtig zo te lezen en te zien aan je foto's! Ik heb er ook familie wonen en het staat op de verlanglijst om daar ook eens heen te gaan! Mooie ketting heb je gemaakt. Knap hoor! Overigens heten die gampons gewoon 'stijgijzers' in het Nederlands. Maar ja, NL is ook al weer zo lang geleden voor jou! ;-) Het klinkt allemaal wel bere-sportief wat je doet. Wat betreft mijn avonturen sluit ik me bij Henk aan..... Gisteren mensen beter maken, eergisteren mensen beter maken, vandaag op jacht naar deuren voor de verbouwing van onze bovenverdieping die er half mei van gaat komen. NIet zo spannend dus als zwemmen met dolfijnen, thee over je buik gooien (au!) en gletscherwandelingen maken..... De lente komt idd in zicht. Het is nu zo'n tussentijd met temperaturen te warm voor je winterkleren en te koud voor je zomerkleren (15graden). Maar de blauwe druifjes en narcisjes staan vrrolijk te bloeien hier. Succes met het zoeken naar een baan!

    Groetjes Eline

  • 08 April 2011 - 18:04

    Uncle Without Hair:


    Hoi Nicht

    Het is weer leuk hoor om je verslag te lezen en....vooral ook om de foto's te bekijken.
    Tjee zeg dat "wandelingetje" op die gletser lijkt me echt een belevenis,die foto waar je in dat sneeuw/ijs gat staat is mooi vooral door die blauwige kleur.
    En dat zwemmen met die dolfijnen !!! dat zou ook wat voor mij zijn,schitterend lijkt me dat,zou trouwens ook wat voor opa zijn,probleem is alleen dat hij zwemt als een hond en die dolfijnen er volgens mij dan als een haas vandoor gaan omdat ze denken dat het een dingo is :-)
    weet je,je hebt me wel op een idee gebacht met die tampons eehhhh grampons,ik schaf me van de winter ook een paar van die dingen aan als het weer net zo glad word als afgelopen november,lig ik met de hond uitlaten niet weer elke keer languit op het veld.
    Jammer dat je geen Kiwi's gezien hebt want ze zijn echt leuk (kwam nog wel eens in de dierentuin vroeger) en da's lang geleden de enige kiwi die ik nu nog wel eens zie is die harige jongen bij de groentenboer vandaan.

    Wat leuk jho de stijlste straat van de wereld en de langste sproeier.
    Nou kan ik me bij de stijlste straat wel wat voorstellen maar de langste sproeier !!!??? nou ja anyway je hebt het gezien en kan er idd mee thuis komen ;-)

    Het begint hier gelukkig een beetje lente te worden dus.......DE MOTOR KAN DE GARAGE UIT JOEPIE !!! alleen moest ik de eerste keer toen ik ging mijn eigen vol dauwen met een stuk of 4 asprientjes want ik had het giga in mijn rug (jaja ik weet het, word een ouwe LU.)maar wilde toch gaan,en het werkte prima,maar daar weet jij alles van na je verbrande buik ervaring en je 4 ibuprootjes en 4 asprientjes.
    Verder alles zijn gangetje hier,werken,hond uit laten,beetje zwemmen met je broer,enz enz.
    Wat een saaie bedoeling eigenlijk in verglijking met wat jij allemaal meemaakt.....
    Als je ooit weer eens gaat moest ik toch maar meegaan.....

    Mzlllllll Lies,Ro en weer een poot van Bayka (pffff die is weer aan het verharen en je weet hoe erg dat is,de stofzuiger maakt weer een hoop overuren en ben weer groot afnemer van stofzuiger zakken bij de Blom)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Welkom op mijn site, leuk dat je even een kijkje komt nemen. Of je nou een eenmalige bezoeker bent of mijn reis volgt ik vind het altijd leuk als je een berichtje achter laat! Liefs!

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 26444

Voorgaande reizen:

01 December 2010 - 11 Juli 2011

Mijn eerste reis

28 Maart 2017 - 30 November -0001

Zuid-Amerika

Landen bezocht: