Nieuwe avonturen - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Kim Groenestein - WaarBenJij.nu Nieuwe avonturen - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Kim Groenestein - WaarBenJij.nu

Nieuwe avonturen

Door: kimgroenestein

Blijf op de hoogte en volg Kim

29 April 2011 | Indonesië, Kuta

Dag lieve mensen,

Allereerst wil ik iedereen bedanken die me gefeliciteerd heeft. Zoals jullie weten ben ik op dit moment in Bali, Nadat ik Australië verlaten had ben ik van een wereld vol me dieren relaxte en open mensen. Een groot schoon land met veel ruimte terecht gekomen in land die het tegenovergestelde is van dit alles. Na een vlucht van 10 uur kwam ik aan in Indonesië.
Na dat ik betaald had voor een visum, ging ik me bagage ophalen. Een half uur later moest ik constateren dat ik een van de gelukkige was die de bagage als “kwijt geraakt” mocht opgeven. Toen ik naar buiten liep was er net een tropische bui los gebarsten waardoor ik kledder nat werd.
Gelukkig werd ik opgehaald door Made (vriend van Tanja en Arie) die me heel vriendelijk welkom hete. Hij bracht me naar het hotel dat ik geboekt had. Daar aangekomen ging ik moe me kamer binnen. Na een niet zo grondige inspectie merkte ik dat het plafon allemaal scheuren vertoonde.
Het bed had vreemde vlekken ( Ik wil er niet eens over nadenken wat het zou kunnen zijn). En de wc zover je het een wc kan noemen was verroest met een zwart gat en oud. En aan de remsporen te zien net gebruikt door een voorganger. “Welkom in Azië!!”
Op dat moment had ik heel graag me lakenzak gehad om in te kruipen. Maar dat is wat reizen is omgaan met de situatie die je op dat moment tegen komt.
Dus de lakens werden van het bed afgegooid en verrassend genoeg was er een heel witte matras zichtbaar. De remsporen heb ik proberen te verwijderen met een slangetje dat men de douche noemde en naast de wc pot hing. Me kleren waren zo goed als droog me tanden poetste ik met een flesje water en me vinger, en god zij dank had ik net voordat ik weg ging uit Australië blaadjes gekocht die in zeep veranderen als je ze nat maakt. En gelukkig was ik slim genoeg om die ook in me dag rugzak te stoppen.
Al met al niet de beste omstandigheden maar goed genoeg. De volgende dag ben ik de omgeving van Kuta maar meteen gaan verkennen. En me pyjama en dag kleding werd geruild voor een jurkje die ik had afgedingd op de markt. Twee dagen later kreeg ik uiteindelijk me tas terug(ondertussen was ik al van hotel veranderd)de volgende dag ben ik afgereisd naar Sanur.
In de bus heb ik een Frans man ontmoet die ook op weg naar Sanur was. En omdat het goedkoper is om samen te reizen besloten we een kamer te delen.
In Sanur hebben Jeremy(Franse jongen) en ik een scooter gehuurd en daar zijn we op gaan rijden om de omgeving te verkennen. De tweede dag zijn we naar Ullu Wattu gereden waar een tempel is en heel veel apen. Een aap sprong op me rugzak en graaide de kralen van me rugzak af.
Gemene kleine beestjes!! ‘S middags zijn we naar Denpasar gereden waar we ’s avonds laat aan kwamen. De volgende dag hebben we Denpasar bezocht maar dit is eigenlijk een grote lelijke warme stinkende stad. Dus naar een paar uur besloten we door te gaan naar Ubud. Hier heb ik een week door gebracht. Een prachtige plek in de rijstvelden en sawa’s. Tempels, monkeyforest kort om een hoop om te zien. Daar heb ik ook me verjaardag gevierd.
Helaas was het een beetje regenachtig zodat we niet zo veel konden doen. Maar ’s avonds hebben we Arak gedronken een typisch Indonesisch drankje dat sterker is dan wodka.
Op dit moment ben ik bij Max(broer van Arie) die me werkelijk waar als een prinsesje behandelt. Me haren zijn geknipt me teennagel een vingernagels gemasseerd en gelakt. Een persoonlijke masseur is langs gekomen.
Heerlijk eten en een privé zwembad. Wat wil een vrouw nog meer! Helaas ga ik dit rustgevende oord morgen weer verlaten om naar Padangbai te vertrekken. Daar is Jeremy en samen gaan we zondag naar lombok.
Dit zal een druk programma worden want hier zijn we maar 2 dagen. Om de volgende dag met de boot naar de Gili eilanden te gaan. Daarna is het voor mij al weer tijd om terug te haasten naar Bali om me vliegtuig te halen naar Singapore.

Kort om heel veel leuks in het vooruitzicht. Wel op een erg klein budget dus ik ben benieuwd of ik dat ga redden.
Maar ik ben alweer bijna 5 maanden weg dus nog maar een paar te gaan. Ik houd jullie op de hoogte!!
Heel veel liefs,

Kim

  • 29 April 2011 - 12:28

    Eveline:

    Heey Kim,

    Nou leuk om weer te lezen allemaal. Wat een cultuurverandering zeg...! Hier alles prima! Het is hier heerlijk weer, we genieten. Veel plezier verder en tot gauw.

    Kus, Eveline

  • 29 April 2011 - 14:41

    Ingrid:

    He meissie, waren dat de kralen van agnes die de aap gejat heeft? Jou kennende heb je m toch wel terug gegrist.Geniet nog even van je prinsessen status morgen is t weer over. Wij gaan fietsen in Belgie dit weekend. Kus mam.

  • 29 April 2011 - 18:43

    Isorella:

    Ow vervelend dat je je tas kwijt was! Maar gelukkig wel weer terug! Leuke fotos ook! Je ziet er goed uit meid! Ik moet zeggen dat ik wel zin hem om lekker met je te babbelen over van alles en niks. Majah misschien dat het nog eens lukt om een keer te skypen?

    X Isorella

  • 01 Mei 2011 - 08:36

    Roland:

    hoi daar,ik hier uit het zonovergoten Hoogland.

    Dat zou wat voor je tante zijn die vieze wc,douche,bed met vreemde vlekken erin enz.
    Ze zou gillend gek worden en gelijk het eerste vliegtuig pakken richting Nederland.
    En moet je zeggen dat ik er ook niet echt vrolijk van zou worden,vooral niet als je de rem sporen van de vorige bewoner uit de pot moet gaan staan krabben.
    En ik hoorde van je ma dat je ook nog op jacht moest naar de bedwantsen die in je slaap vertrek rond hobbelden,jou kennende heb jij die bedwantsen gebeten ipv zij jou.

    Tja eigenlijk niet zo slim om die kralen op je rugzak te laten zitten,die apen zijn net als opa,die kunnen ook alles gebruiken :-)
    Ze zien er trouwens wel leuk uit,volgens mij zijn het makaken.

    Ik weet niet zo goed wat ik me bij een teen/vinger nagel massage moet voorstellen maar het zal best wel relaxend geweest zijn en dan een persoonlijke masseur ! daar moet ik 2 weken voor werken om dat te kunnen betalen.
    Ik denk dat het dan best moeilijk is om daar weg te gaan als het zo'n prinsessen paradijs is.
    maar je schrijft het zelf al,dat is reizen,soms comfortabel en soms een beetje afzien.

    Groet van ons en we wachten weer op je volgende verslag. Lies & Ro

    Ps lekker spul is dat Arak he ?! ik had een collega die het wel eens bij hem had,dronken we vrijdags na werktijd een litertje of wat van dat spul,heel erg vrolijk werd ik er van en hij ook trouwens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Welkom op mijn site, leuk dat je even een kijkje komt nemen. Of je nou een eenmalige bezoeker bent of mijn reis volgt ik vind het altijd leuk als je een berichtje achter laat! Liefs!

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 26437

Voorgaande reizen:

01 December 2010 - 11 Juli 2011

Mijn eerste reis

28 Maart 2017 - 30 November -0001

Zuid-Amerika

Landen bezocht: