Naar huis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kim Groenestein - WaarBenJij.nu Naar huis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kim Groenestein - WaarBenJij.nu

Naar huis

Door: kimgroenestein

Blijf op de hoogte en volg Kim

09 Juli 2011 | Thailand, Bangkok

Lieve mensen,

Dit is alweer mijn laatste blog en jeetje wat is de tijd snel voorbij gegaan. Op dit moment ben ik in Bangkok en in 6 weken tijd heb ik alweer veel gedaan. Na Langkawi ben ik naar Koh Lanta gegaan. Een paradijs waar de Thaise mensen je gratis fruit en koppen thee aanbieden.
Koh Phi Phi en Phuket was vooral gebaseerd op feesten. In Phuket werd mijn nieuwsgierigheid gewekt door het fenomeen “pingpongshow” voor de gene die niet weten wat een pingpongshow is..? Houden zo!!! Dit is een show waarin vrouwen hun vrouwelijke gereedschap gebruiken om er van alles in te stoppen.
Van toeters, tot kikkers, vogels, scheermesjes en naalden aan toe. Ik hoef hier niet over uit te breiden want ik denk dat het weerzinwekkende idee wel duidelijk is.
Van Phuket heb ik een nachtbus naar Bangkok genomen en na 4 dagen waren de 2 weken alweer om. Tijd om naar Cambodja te Gaan.
Cambodja is een land wat ik niet had willen missen in me reis. Naast de bekende tempels in Siem Reap, was Cambodja voor mij meer een land waar de oorlog nog heel erg leeft.
Hierdoor zijn er veel arme kindjes mensen zonder ledenmaten en vrouwen met baby’s.
Met financiering van mijn ouders en groot ouders heb ik dan ook veel geld gedoneerd in dit land. Zo kwam ik een school tegen die arme kindjes zonder ouders onderdak gaven en een beroep leerden. na 4 jaar waren deze kindjes dan pro’s in hun ambacht. Met wat geld op zak probeerde de organisatie de kindjes een eigen bestaan te geven. Daarnaast heb ik nog een zak rijst van 50kg naar een kinderweeshuis gebracht.
En onderweg heb ik ook heel wat crackers, appels en boterhammen uitgedeeld. Verder heb ik veel oorlogs plekken bezocht en naar lokale mensen geluisterd. Van de 7 miljoen Cambodjanen toen de tijd zijn er 3.4 miljoen mensen overleden. Dat is bijna de helft van de bevolking.
Na heel veel droefigheid en bijzondere mensen ben in naar het noorden van Thailand vertrokken. In Chiang Mai heb ik een kookcursus gevolgd en naar een kamp voor mishandelde olifanten geweest. Daar mochten we de olifanten wassen, rijden, en voeren. Kortom een hele bijzondere ervaring. Mijn een na laatste bestemming was Pai. En wat een ongelofelijke bijzondere en mooi plaats was dit. Ik had me geen betere plek kunnen bedenken om me reis te beëindigen. Hier heb ik 4 dagen een scooter gehuurd en aan het einde ben ik met de scooter terug naar chiang mai gereden. Deze weg slingerde met 135km 3n 163 bochten door de bergen.
Het eindige helaas wel in stortregen maar dat maakte de reis niet minder mooi. Morgen in me laatste dag in Bangkok en morgen avond stap ik op het vliegtuig naar het koude kikkerlandje.
Ik wil iedereen heel erg bedanken voor alle lieve berichtjes e-mails en sms’jes.
Jullie weten niet hoeveel dat voor me betekend heeft.
Voor de gene die me maandag op Schiphol komen ophalen tot maandag en voor de rest, tot snel!!!

Heel veel liefs(en vele male dank)
Kim

  • 09 Juli 2011 - 19:49

    Gieneke:

    Pff wat is het zeker snel gegaan! Mooie verhaal weer op je weblog. Ik vond Cambodja met zijn geschiedenis ook erg heftig maar zeker de moeite waard. Ik kijk er naar uit om je te zien en je verhalen te horen! Je kan dinsdag avond mee paardrijden.....
    Hahaha nee kijk maar!
    Tot snel.
    Succes met bijkomen weer in Nederland, het zal wel weer even gek zijn.
    Liefs Gieneke

  • 10 Juli 2011 - 10:02

    Pa En Ma:

    He meis,weer een mooie blog, nog even en we kunnen je weer vasthouden en knuffelen. Skype is geweldig om je ff te zien en met je te praten maar rl is beter.Goeie vlucht en tot morgen ,dikke kus van ons

  • 10 Juli 2011 - 12:56

    Anna:

    Hey lieve Kim,

    Wat een super mooie afsluiting van je reis!

    Het zal wel weer even wennen zijn als je hier weer in Nederland bent ;)
    Maar ik vind het heel fijn als je er weer bent!

    Hoe laat kom je morgen aan?

    Liefs,
    Anna

  • 17 Juli 2011 - 21:25

    Eline:

    Ha Kim!
    Misschien lees je dit allang niet meer. Ben nunop een camping met wifi en kan dus nu pas je berichtje lezen. Welkom terug in Nederland! ben je alweer wezen paardrijden? Wij zitten nu in italie. Zie je dus pas weer als de paarden terug zijn van vakantie. Lijkt me gezellig. Wel jammer weer je laatste blog, vond het leuk regelmatig wat te lezen! Tot snel! Eline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Welkom op mijn site, leuk dat je even een kijkje komt nemen. Of je nou een eenmalige bezoeker bent of mijn reis volgt ik vind het altijd leuk als je een berichtje achter laat! Liefs!

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 1065
Totaal aantal bezoekers 26440

Voorgaande reizen:

01 December 2010 - 11 Juli 2011

Mijn eerste reis

28 Maart 2017 - 30 November -0001

Zuid-Amerika

Landen bezocht: