Eindelijk op weg - Reisverslag uit Batemans Bay, Australië van Kim Groenestein - WaarBenJij.nu Eindelijk op weg - Reisverslag uit Batemans Bay, Australië van Kim Groenestein - WaarBenJij.nu

Eindelijk op weg

Door: kimgroenestein

Blijf op de hoogte en volg Kim

12 December 2010 | Australië, Batemans Bay

Lieve lieve mensen,

Het is ongelooflijk dat ik het zeg maar over 2 dagen ben ik al weer 2 weken weg. Wat vliegt de tijd snel zeg.
Ik had jullie achter gelaten met het verhaal van mijn aankomst.
Zoals ik verteld had in mij vorige blog was het die ochtend slecht weer en daarom zouden we musea gaan bezoeken. Een uurtje later was het weer echter opgeknapt en hebben we de middag wandelend door Sydney doorgebracht.
's avonds zijn we naar de Darling Harbour geweest.
Hier kregen we alvast een voorproefje op oud en nieuw want er was een mooie vuurwerk show.
Daar hebben we een aantal biertjes naar binnen gegooid(maar liefs $10!!!!!!!)
en rond een uurtje of 5 belande ik in me bed.
zondag ben ik naar Bondi Beach gegaan, en omdat het 5 dec. was hebben (ik, Maarten, en Manon) heel traditioneel sinterklaas gevierd. We hadden een blok chocolade als primitieve choco letter en krantenpapier als inpak papier.
En natuurlijk hadden we een gedichtje gemaakt. Om het geheel compleet te maken hebben we nog een sinterklaas liedje gezongen.
Een betere manier is er niet om sinterklaas te vieren dan 's avonds op het strand.

Verder heb ik dus drie dagen op het strand gelegen waarvan 1 dag Manly Beach. Een paar dronken aussie's hadden ons verzekerd dat dit toch echt het beste strand van Sydney is en ze hebben gelijk gekregen.
helaas is drie dagen strand niet echt goed voor je omdat mijn Nederlandse huidje dit niet gewend is.
Mijn oor was letterlijk een grote brand blaar en de velle hangen nu op me rug.
Zo blijkt maar weer, De Australische zon is mega sterk.

Vrijdag ben ik met de premier bus vertrokken richting melbourne.
We zijn naar het plaatsje Kiama gegaan, dit is een heel klein lokaal plaatsje.
die helaas geen hostell had, het geen dat de lonly planet wel aangaf.
Manon(mijn reisgenoot tot Melbourne) en ik hebben dan ook een hotel(erger dan een hostell) moeten boeken voor $35. Beetje jammer maar je hebt tenminste een bed.
In kiama hebben ze een blowhole en een hele mooie natuur.
De volgende ochtend zijn we meteen doorgegaan naar batemans bay.
Hier hebben we 2 nederlandse jongens ontmoet uit breda.
we reizen samen met hen door naar lakes entrance en Melbourne.
Helaas neem ik daar dan afscheid van mijn leuke reisgenoot manon.
en een van de 2 jongens die na 3 weken reizen heel erg heimwee heeft en naar huis gaat.
Met max(de andere jongen uit Breda) vier ik waarscheinlijk kerst en oud en nieuw in Melbourne.

Voor nu zeg ik gedag. En om de vragen even te beantwoorden:

Tolinda: Ik heb leo nog niet ontmoet vooral veel duitsers! en ik heb me werkelijk waar dood gelachen om je bejaarden verhaal.

Mark: Helaas heb ik inderdaad niet hongkong kunnen zien enkel het vliegveld. Al moet ik je eerlijk zeggen dat het vliegveld al stonk en dat is nog heel ver van de stad verwijderd.
Dus dat belooft wat voor de stad;)
(op jou verzoek plaats ik ook wat foto's)

Bedankt voor al jullie lieve en leuke berichtjes!!! blijft vooral poste en reageren want dat vind ik heel erg leuk!!!!

Sterkte in de kou en de sneeuw daar en heel veel groetjes uit het warme Australië!


  • 12 December 2010 - 07:18

    Kim Groenestein:

    Oja zoals op een foto te zien is........ eet ik weer chips!!! voor degene die het niet weten dit heerlijke goedje had ik al 3jaar niet meer gegeten.

  • 12 December 2010 - 08:30

    Alex:

    HAhaha, verkoolde krentenbol! :D Lekker zonnetje hoor! Kom je terug als negerin.
    Maar wat is een blowhole?! ;) ALS JE LEO ONTMOET HEBT, WIl IK HET ZSM WETEN! :|

    Oeww Lekker chippie! Welkom in de grotemensenwereld, Kimmie! ;)

  • 12 December 2010 - 08:49

    Desireé:

    Whaha dat oor lekker slim!
    Leuke foto's btw! In de zon lekker liggen dat kan niet hoor, dat hoort niet toch xD
    Toch leuk nog een beetj Sintwerklaas vieren.
    Oooh chips je hebt gefaald zwakkeling :O

    Liefs

  • 12 December 2010 - 11:51

    Isorella:

    Ik zag niet eens dat het chips was! Maar groot gelijk chips is gewoon lekker!!! Heb je op Bondi Beach nog leuke lifeguards gezien??:-P Zo te zien en te lezen heb je het goed naar je zin! Leuk ook om al wat fotos te zien!

  • 12 December 2010 - 21:07

    Gieneke:

    hey lieve Kim,

    Nou ik geniet echt helemaal op en top met je mee!
    Leuk je verhalen en die zon is inderdaad erg vel, dus goed blijven smeren hoor.
    Geweldig dat je je Sinterklaas hebt gevierd.
    Zo te lezen heb je het helemaal naar je zin.

    Geniet lekker verder!

    Liefs Gien

  • 13 December 2010 - 12:50

    Eveline:

    He Kim,

    Zo te zien op de foto's doet de tas het nog ;-) Leuk om je verhalen te lezen!! En wij maar afzien in de kou hier... Veel plezier verder, maak er wat moois van!

    Liefs,
    Eveline

  • 13 December 2010 - 20:48

    Anna:

    Hahaha, ik zie je echt al voor me op het strand: Sinterklaas kapoentje...

    Knuffel,
    Ann

  • 18 December 2010 - 15:35

    Roland:

    Hey Kim

    Wees maar blij dat je daar op dat warme kangoeroe eiland zit,want het is hier kkkkkoud (vooral aan mijn kale kop) en er ligt wel 3 meter sneeuw :-)
    Bayka vind het wel leuk dat witte spul,maar ja,die heeft dan ook (noors)ijsberenbloed.

    Je hebt die didgeridoo van die aboriginal op de foto toch wel ff van hem geleend om hem op te sturen naar Hoogland !?
    Ik ben al druk aan het oefenen op de digeridoo-techniek.
    Heb een stuk bamboe in de kamer staan waar ik af en toe wat op zit te blazen,totdat ik blauw aanloop en Annelies hem afpakt.
    Ik snap werkelijk niet hoe die Abo's dat doen !

    Lekker he die chips !!! maarehhh hebben ze daar bij de Appie dan echte Lays paprika chips ?! :-)

    Groetjes Roland en een poot van Bayka

  • 29 December 2010 - 16:21

    Marjan:

    Lieve Kim,

    We hebben net je reisverslag hier op kantoor gelezen en je leuke foto's bekeken!
    Ziet er goed uit! Hier in Nederland zien we vooral de beelden van de overstromingen in Australie dus hopelijk heb jij daar niet veel last van.
    Je moeder was net bij Marloes over de dagkamer voor hun terugreis. De Jong Intra heeft deze net aangevraagd dus was er nog geen bericht.
    Hier alles goed met ons, het wordt alweer drukker met boeken voor de zomer.
    Vanavond gaan we gezellig bij Mariska eten met de oude collega's.
    De kerstdagen waren zo om en nu op naar het nieuwe jaar!
    Er staat nog hier een paraplu van jou dus als je moeder de volgende keer komt kan ze die meenemen.
    Jennifer heeft een lekkere vakantie op de Antillen gehad en nu zitten we weer met volle bezetting.
    Britt werk ook al aardig zelfstandig aan de balie en doet het goed.
    Afgelopen vrijdag was de All you need kerstspecial op TV met een meisje die een vriendje in Australie heeft dus ik moest gelijk aan jou denken.
    Heb je je liefde van je leven al ontmoet (zien we jou misschien in de volgende all you need is love!)
    Geniet er lekker van en we blijven je volgen!

    Groetjes van,
    Marloes,Jennifer,Elke, Jantine, Sylvia,Britt en Marjan

  • 29 December 2010 - 19:58

    Eline:

    Ha Kim!
    Eindelijk heb ik ook de weg naar je website gevonden! Ziet er leuk uit! En dat zonnetje klinkt wel heeeeeeeel aanlokkelijk! Maar goed, wij bijten ons hier wel weer dor de kou heen. En zeg nou zelf: een portje bij het knappend houtvuur in de kachel klinkt toch ook niet gek. Enne, genieten van rijden op Goofy met thermo-paardrijlaarzen en aangenaam warme voeten is toch ook niet te versmaden!
    Leuk te lezen dat je meteen leuke reisgenoten trof! Als dat zo doorgaat kan je reis vast niet meer stuk!

    Geniet er van!
    Eline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Welkom op mijn site, leuk dat je even een kijkje komt nemen. Of je nou een eenmalige bezoeker bent of mijn reis volgt ik vind het altijd leuk als je een berichtje achter laat! Liefs!

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 26443

Voorgaande reizen:

01 December 2010 - 11 Juli 2011

Mijn eerste reis

28 Maart 2017 - 30 November -0001

Zuid-Amerika

Landen bezocht: