alles komt in drieën. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Groenestein - WaarBenJij.nu alles komt in drieën. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Groenestein - WaarBenJij.nu

alles komt in drieën.

Door: kimgroenestein

Blijf op de hoogte en volg Kim

05 December 2010 | Australië, Sydney

Dag lieve mensen,

even een update, voordat ik met me verhaal begin wil ik Gieneke en Evelien bedanken voor het uitlenen van hun spullen. En alle andere lieve mensen voor de cadeautjes de berichtjes en het langskomen om gedag te zeggen.

Zoals de titel al zegt: alles komt in drieën. Op dinsdag avond moesten de laatste spullen nog ingepakt worden, en gelukkig keek mijn vader nog even naar de vluchten. Driemaal raden wat er stond, vlucht Amsterdam-Londen Heathrow is gecanceld. Het eerste wat je dan zeker niet doet is in paniek raken, want dat is niet de backpack way of live. Eerst maar eens bellen met de reis genoten om te vragen of zei misschien iets gezien hadden. Niemand wist nergens nog wat van en helaas was het te laat om mijn reisorganisatie te bellen omdat ze al gesloten waren. dan maar naar Schiphol bellen, met een internationaal nummer van british airways werd ik al snel afgepoeierd. Helaas was bristish airways maar tot 5 uur te bereiken en er was al helemaal geen contact te krijgen met het internationale nummer. Uit eindelijk heb ik nog een keer terug gebeld naar schiphol wawar ik de mededeling kreeg dat ik helemaal niet naar schiphol moest komen en de volgende ochtend naar het callcenter te bellen. Dat was natuurlijk geen optie en daarom besloten we met de hele groep om gewoon naar schiphol te gaan in de hoop dat er nog iets omgeboekt kon worden, Op schiphol konden we als alternatief via honkong naar sydney met cathay pacific, maar dan moesten we wel 7 uur wachten. Ik kan nu zeggen dat ik de luchthaven van hongkong ook op me gezien lijstje mag zetten. In Sydney aangekomen hadden we een transfer die geregeld was door Activity alleen was er geen transfer. Een paar telefoontjes naar nederland gedaan omdat het bij ons ondertussen al 11uur was. Activity zou een door ons geregelde transfer vergoeden. doodop kwamen we in ons hostel aan. maar helaas stonden we niet geboekt in het systeem. 2 leden hadden een bed en 8 anderen moesten maar een ander hostel zoeken. na 3 uur wachten zoeken naar allemaal volle hostels besloten we dat sommige van ons op de grond gingen slapen en andere hadden in het hostel hier een daar nog een bed. het was ondertussen 3 uur en er waren al enkele telefoontjes richting nederland gegaan.
toen we net wilden gaan kijken naar de enkele bedden kwam de receptie medewerker vertellen dat er een fout was gemaakt bij het inchecken en dat we wel degelijk allemaal een kamer hadden. Een voordeel van dit alles is dat we nu wel een gratis overnachting hebben. $31 minder:D half 4 sliepen we en om half 9 stonden we weer op om op tijd bij de welkom bijeenkomst te komen.
gister was het heel mooi weer en vandaag regent het helaas weer. jammer genoeg gaan we vanaf nu weer uit elkaar maar met een meisje reis ik binnenkort samen naar Melbourne. voor nu nog een nachtje in het centrum van Sydney en morgen naar bondi beach voor 3 dagen. Vandaag gaan we wat museums bezoeken wegens het slechte weer, en gister hebben we gelukkig al het opera house en the harbour bridge gezien. Ik houd jullie op de hoogte! Heel veel liefs!

  • 04 December 2010 - 12:37

    Marianne Smoor:

    Hey Kim! Ik was met vakantie en kon helaas niet naar jouw afscheidsfeestje komen. Dus wat onpersoonlijk zo, maar exact dezelfde bedoeling en boodschap; HEEL VEEL PLEZIER EN IK HOOP DAT JE VOLOP KAN GENIETEN VAN AL HET MOOIS DAT JE GAAT MEEMAKEN!!!!!! Ik vind het super stoer van je dat je zo'n reis gaat maken! Ik ga jou zeker volgen. Groetjes, Marianne

  • 04 December 2010 - 13:58

    Gieneke:

    Hey Kim,

    Ik ben blij dat je veilig in Sydney bent, ook al heeft het ff geduurd!
    Geniet er lekker van en hopelijk wordt het snel lekker weer.
    Hier sneeuwt het nog steeds!

    Groetjes Gieneke

  • 04 December 2010 - 17:42

    Alex:

    Jemiig,, wat een gepruts, nu al! :P
    Gelukkig ben je heel aangekomen :)
    Als je over 8,5 maand op de terugweg ook problemen krijgt, hoef je maar te roepen:
    IK KOM JE HAAAALEN! XD

    Ik wacht je verslagen af, lieve meid!

  • 04 December 2010 - 18:28

    Pa En Ma:

    Hoi Kim, wat een verhaal, een deel hadden we natuurlijk al gehoord, maar we zijn blij dat je het voorlopig naar je zin hebt. Hier is het nog steeds onder nul en ijskoud. Hopelijk kan je nog even op bondibeach aan het strand liggen als het weer nog wat opknapt. Hebben jullie lootjes getrokken voor Sinterklaas of kopen jullie voor iedereen wat ? voor morgen een fijne Sinterklaas avond, weer eens wat anders met 25 graden en mooi weer. Geniet er van.
    Dikke kus Pa & Ma.

  • 04 December 2010 - 21:01

    Isorella:

    Fijn dat je goed bent aangekomen! Wel meteen van alles beleeft zo te lezen. Hihi een poosje geleden volgde ik een serie van Bondi Beach dus ik krijg nu helemaal beelden van jou daar!

    Ik ben benieuwt naar je volgende verhaal! X Isorella

  • 05 December 2010 - 11:50

    Anna:

    Lieve Kim!

    Nou, je bent gelijk ingeburgerd in het backpack leven!
    Ben in ieder geval blij dat je veilig bent geland.
    Zo onwerkelijk dat je er nu echt zit!

    Knuffel, Anna

  • 05 December 2010 - 19:34

    Desireé:

    Fijn dat je goed bent aangekomen, wat een gezeur al meteen!
    Maar leuk nu naar Bondi Beach, was een serie over poosje terug haha.
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal!

    Kuss

  • 09 December 2010 - 19:22

    Denny Smink:

    ey kimmie,

    Begint goed zo te horen!:p gelukkig maak je je niet te druk en en kan je nu toch lekker gaan genieten! Ik houd je verslagen in de gaten. Heel veel plezier toegewenst

    Groetjes je (allerleukste) collega denny

  • 10 December 2010 - 19:54

    Tolinda:

    He Kim, Leuk je reisverslag tot nu toe. Wij zijn hier even benieuwd hoe het gaat met Leo M.D. heb je hem al ontmoet. Ik heb hier ook nog even voor je rondgekeken maar helaas. Heb nog wel een leuk verhaal voor je. Vandaag op mijn werk moesten er 4 herten uit de kinderboerderij verplaatst worden naar de gemeente Zeist. Daar waren een aanal bejaarden inwoners het niet mee eens en die zijn met rollatoren voor de dierenvervoerauto gaan staan en hebben een baricade gemaakt. Lachen he. Politie heeft de bejaarden uiteindelijk weggehaald. Hoe is het verder bij jou? Alles nog naar wens? spreek je snel weer. Groeten van iedereen hier. Tolin.

  • 12 December 2010 - 01:19

    Mark Kamp:

    Nog een beetje in Hongkong zelf kunnen lopen of zat je echt alleen vast op het vliegveld? (Saai!)
    En maak je wel een beetje foto's? Altijd leuk om te zien!

    PS... Beetje foto's maken op het strand met +20 graden? Ppffffff.... Hier in NL het ijskoud! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Welkom op mijn site, leuk dat je even een kijkje komt nemen. Of je nou een eenmalige bezoeker bent of mijn reis volgt ik vind het altijd leuk als je een berichtje achter laat! Liefs!

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 26445

Voorgaande reizen:

01 December 2010 - 11 Juli 2011

Mijn eerste reis

28 Maart 2017 - 30 November -0001

Zuid-Amerika

Landen bezocht: