veel wandelen - Reisverslag uit Barrytown, Nieuw Zeeland van Kim Groenestein - WaarBenJij.nu veel wandelen - Reisverslag uit Barrytown, Nieuw Zeeland van Kim Groenestein - WaarBenJij.nu

veel wandelen

Door: kimgroenestein

Blijf op de hoogte en volg Kim

18 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Barrytown

Dag lieve mensen,

Zoals ik vertelde was het plan om the Tongarirro crossing te doen. Helaas verhinderde een blaar die ik bij een andere wandeling opgelopen had dit. dinsdag en woensdag was het weer te slecht om te gaan. Donderdag was het dan eindelijk zo ver, THE WALK!!! En man dat was het MEER dan waard!
Een hele stijlen wandeling maar ongelofelijk mooi. Het is net of je op bepaalde stukken op de maan loopt. Maar van het maan landschap beland je van hele winderige stukken op ijsblauwe meren.
Zwaar maar, wauw wauw wauw!! Tijdens de wandeling kwam ik Trish tegen 36 jaar half Duits en half Samoen, en woonachtig in Nieuw zeeland. Zij deed samen met mij deze ongelofelijke mooie wandeling en ook werd ik uitgenodigd om de tijd met haar in Wellington door te brengen.
Dit kon ik niet afslaan en 3 dagen werd algauw anderhalve week.
Ik heb dan ook heel veel van Wellington gezien:
- victoria hill
-the papa museum
- een wandeling op de plekken waar lord of the rings is op genomen-film set
- het stand-nog wat wandelingen gedaan-een muziekfestival in het park-een klein dierenparkje bezocht ergens diep in de bergen alleen de plek is al een bezichtiging waard
-Somes Island bezocht(bunker van de 2 wereld oorlog, besmettelijke zieke mensen werden er gedropt, en later was het in gebruik voor vee dat op ziektes gecontroleerd moest worden)
-een tocht op de mountainbiken gemaakt
- ongeveer 4 keer naar de bios geweest, en elke avond een film gekeken en vooral heel veel verschillende nieuwe gerechten geproefd en geleerd over de cultuur in Samoa.

Gister zat ik in Abel Tasman National park daar heb ik er weer een hike van 7,5 uur gedaan. En weer een top wandeling, maar het tipte nog niet aan de Tongarirro.
Vandaag zit ik in Barrytown een klein dorpje dat vroeger enkel door goudzoekers bewoont werd.
Morgen ga ik een greenstone ketting maken. Dit is een ketting die Maori’s dragen, en verschillende betekeningen heeft. Overmorgen ga ik de Frans Jozef gletsjer beklimmen kortom onwijs leuke nieuwe en spannende dingen.

Ik zeg gedag voor nu!!! Maar blijf vooral posten want ik hoor ook graag van jullie hoe het daar gaat!

heel veel liefs,

Van uit de andere kant van de wereld!!!
Kim

  • 18 Maart 2011 - 07:59

    Eve;ome:

    Heey,

    Leuk dat je ook zo enthousiast bent over de Tongairro! Dat voor mij ook 1 van de toppers van NZ. Franz Josef is ook leuk! Wel de lange wandeling doen hoor, de verkorte stelt echt niks voor...Dan zie je nog niet de mooiste stukken.

    Hier alles prima, het wordt al een beetje lente, heeerlijk!

    Kus, Eveline

  • 18 Maart 2011 - 11:14

    Gieneke:

    Hoi Kim,

    Helemaal leuk weer om je verhaal te lezen. Ik ben blij dat de Tongarirro je goed is bevallen!
    Had je goed weer? Heb je mooie foto's gemaakt?
    Nog veel spierpijn gehad?
    Geniet heerlijk van het mooie Zuidereiland!!!!

    Hier gaat alles goed!

    Groetjes Gieneke

  • 18 Maart 2011 - 11:20

    Tolin.:

    He Kim,

    Het blijft leuk om jou te volgen! Blijf dit vooral doen. Hier is nog niets veranderd. Het begint langzaamaan iets van lente te worden. Schaatsen zit er bijna op. Op naar het skeleren zullen we maar zeggen. We missen je wel hoor. Groeten van de De Vriesjes.

  • 18 Maart 2011 - 14:56

    Ingrid,:

    Hee, liefie hier is alles ook prima we verlangen allemaal naar het voorjaar.Volgende week 2 dagen weg ik hoop dat we de fietsen mee kunnen nemen, en we onze eerste tocht in dit jaar kunnen maken.Morgen verjaardag van Annelies en maandag gaat pa nog rommelen bij Pat en Gina.
    Wordt echt een heel leuk flatje. Dus je ziet hier gaat ook alles zijn gangetje ook al missen we je wel.
    Vlieg je 4 april nu nog naar Cairns of ga je m verzetten?
    Nou, doe voorzichtig en een dikke kus van je moeder.

  • 18 Maart 2011 - 19:07

    Roland:



    hey Nicht(je)

    Ik vraag me af of je als je over een paar maanden terug komt nog weet wat je allemaal gedaan hebt !!??
    Maar goed dat er ooit eens iemand is geweest die de camera heeft uitgevonden,kunnen wij ook een beetje mee genieten/kijken van wat je allemaal doet.
    Denk alleen dat als je terug bent en we de foto's gaan bekijken ik een snipper week moet nemen :-) en jij een krat icetea naast je neer moet zetten omdat je wel een droge mond zult krijgen van het vertellen wat je allemaal meegemaakt hebt.
    Zeg in dat Barrytown waar die goudzoekers gezeten hebben,heb je daar niet nog een beetje goud gevonden ?? zo ja,neem voor mij dan ook maar een klompje mee,aan een kilootje of 3 heb ik wel genoeg.

    Die mensen die hieronder posten, schrijven bijna allemaal dat ze het heerlijk vinden dat het een beetje lente wordt,nou doe mij maar de winter hoor !!!! heerlijk zoals het in november was,10 x op mijn snuit gegaan door de sneeuw tijdens het uit laten van bayka.
    En dan die heerlijke koude wind langst mijn haarloze hoofd,lekker fris !!........Brrrrrr :-(
    en dan te bedenken dat jij al vanaf december van de zon en warmte geniet,misschien had oom koukleum beter met je mee kunnen gaan.
    Hadden we ook nog een x een motor kunnen huren (wel een yamaha dan he !) en een beetje door die woestijn kunnen raggen daar,dat zou je vast ook wel leuk vinden.
    Nou wie weet,volgende x als je weer gaat !!! (wel ff weer wat sparen dan zeker hahaha).

    Groet van de Spiekertjes uut Hoogland


  • 20 Maart 2011 - 20:19

    Marloes Zeeman:

    hoi kim leuk om je verhalen te lezen ik heb er nu pas tijd voor. ik ben nu met verlof in een eerdere mail naar je oude stageplaats vroeg je of ik al wist wat het werd. ik krijg een jongetje en ik heb nog 5 weken te gaan. alles gaat goed.

    ga je de helihike doen bij franz josef gl dit is echt geweldig!
    groetjes marloes zeeman

  • 03 April 2011 - 08:31

    Marianne Smoor:

    Hey Kim,

    Wat een gave verhalen allemaal om te lezen! Lijkt me allemaal heel mooi en ik vind het nog steeds heel stoer dat je zo'n reis maakt! Maar wij zitten ook niet helemaal stil hier, afgelopen zondag hebben Evelien, Gieneke en ik met fjorden een toch gemaakt van 3 uur door de Veluwe. Toch ook heel erg leuk. Dus wanneer je terugkomt naar Nederland (is natuurlijk nog heel ver weg), dan ga je lekker mee!! Maar nu eerst nog lekker genieten van jouw reis.

    Groetjes,
    Marianne

  • 05 April 2011 - 10:19

    Anna:

    Wijffie!

    Even checken hoe het met je gaat!
    Ben je nog steeds zoveel aan het wandelen? Je komt met hele afgetrainde benen terug zo! ;)
    Hoe is je greenstone ketting geworden? Hoe ziet het eruit?

    Met mij gaat het goed, wel drukdrukdruk met afstuderen, maar aan het diploma denken zeg maar!
    Het begint mij bij steeds meer te kriebelen om er ook even tussenuit te gaan en de wereld te gaan ontdekken...dus voor het geval dat ik geen goede HBO vind...
    We hunkeren hier echt naar de zon en de zomer, afgelopen zaterdag hadden we een voorproefje, want het was zo'n 24 graden!

    Heel veel liefs,
    Anna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Welkom op mijn site, leuk dat je even een kijkje komt nemen. Of je nou een eenmalige bezoeker bent of mijn reis volgt ik vind het altijd leuk als je een berichtje achter laat! Liefs!

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 26434

Voorgaande reizen:

01 December 2010 - 11 Juli 2011

Mijn eerste reis

28 Maart 2017 - 30 November -0001

Zuid-Amerika

Landen bezocht: